• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
یافته های نوین کشاورزی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1396)
دوره دوره 10 (1395)
دوره دوره 9 (1394)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
دوره دوره 6 (1391)
دوره دوره 5 (1390)
دوره دوره 4 (1389)
دوره دوره 3 (1388)
دوره دوره 2 (1387)
دوره دوره 1 (1386)
شماره شماره 4 (تابستان 1386) 4
شماره شماره 3 (بهار 1386) 3
شماره شماره 2 (زمستان 1385) 2
شماره شماره 1 (پاییز 1385) 1
میره‌ای, سید‌احمد, امید, محمود, جعفری, علی. (1385). تحلیل خستگی در شاتون تراکتور یونیورسال مدل U650 به روش المان محدود با استفاده از نرم افزارANSYS. یافته های نوین کشاورزی, 1(شماره 1 (پاییز 1385) 1), 75-82.
سید‌احمد میره‌ای; محمود امید; علی جعفری. "تحلیل خستگی در شاتون تراکتور یونیورسال مدل U650 به روش المان محدود با استفاده از نرم افزارANSYS". یافته های نوین کشاورزی, 1, شماره 1 (پاییز 1385) 1, 1385, 75-82.
میره‌ای, سید‌احمد, امید, محمود, جعفری, علی. (1385). 'تحلیل خستگی در شاتون تراکتور یونیورسال مدل U650 به روش المان محدود با استفاده از نرم افزارANSYS', یافته های نوین کشاورزی, 1(شماره 1 (پاییز 1385) 1), pp. 75-82.
میره‌ای, سید‌احمد, امید, محمود, جعفری, علی. تحلیل خستگی در شاتون تراکتور یونیورسال مدل U650 به روش المان محدود با استفاده از نرم افزارANSYS. یافته های نوین کشاورزی, 1385; 1(شماره 1 (پاییز 1385) 1): 75-82.

تحلیل خستگی در شاتون تراکتور یونیورسال مدل U650 به روش المان محدود با استفاده از نرم افزارANSYS

مقاله 8، دوره 1، شماره 1 (پاییز 1385) 1، پاییز 1385، صفحه 75-82  XML اصل مقاله (355.02 K)
نوع مقاله: علمی پژوهشی
نویسندگان
سید‌احمد میره‌ای* 1؛ محمود امید2؛ علی جعفری2
1کارشناس ارشد مکانیک ماشین های کشاورزی از دانشگاه تهران
2عضو هیأت علمی دانشگاه تهران
چکیده
در این تحقیق میزان خستگی شاتون تراکتور رومانی مدل U650 با روش المان محدود و استفاده از   نرم افزار ANSYS محاسبه و طول عمر مفید آن بعد از106 بارگذاری به دست آمده است. هدف از انجام این تحقیق بررسی رفتار شاتون در برابر پدیده خستگی ناشی از بارهای تکراری وارده به آن بوده است. نتایج این بررسی می تواند ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه به بهینه سازی در طراحی قطعه کمک نماید. با انجام تحلیل های گسترده، محل یا گره های بحرانی که احتمال رشد ترک در آنها بیشتر از دیگر نواحی می‌باشد مشخص گردند. نتایج بررسی ها بحرانی‌ترین محل را در نزدیکی گژن پین با حداکثر تنش 793/26 مگاپاسکال نشان می دهد. این گره هم در بارگذاری کششی و هم در بارگذاری فشاری جزء  گره ‌های بحرانی مدل بوده است. با بارگذاری کاملا معکوس تعداد سیکل های مجاز اعمال نیرو برابر با 108 سیکل به دست آمد که این مقدار با کاهش ضرایب تمرکز تنش افزایش می‌یابد. نتایج فوق و همچنین سایر نتایج حاصله از تحقیق حاضر در فرایند بهینه سازی طراحی شاتون مفید می باشد.
کلیدواژه‌ها
شاتون؛ خستگی؛ عمر مفید؛ شبیه ‌سازی؛ بهینه‌سازی؛ المان محدود
مراجع
1-Alfred Hancq, D. (2001) Fatigue analysis using ANSYS, ANSYS Inc.

2- ANSYS. (2001) “ANSYS user guide” Version 5.4, ANSYS Inc.

3- Artamonov, M. D., Ilarionov, V. A. and Morin, M. M.(1976) Motor vehicles, Mir Publisher, Moscow.

4- Augugliaro, G. and Biancolini, M. E. (2003) Optimization of fatigue performance of titanium connecting rod, SAE technical paper 980800, pp 1-3.

5- Beretta, S., Blarasin, A., Endo, M., Giunti, T. and Murakami, Y. (1997) Defect tolerant design of automotive components, Int. J. Fatigue, 19(40):319-333.

6- Biancolini, M. E., Brutti, C., Pennestrì, E. and Valentini, P. P. (2003) Dynamic, mechanical efficiency and fatigue analysis of the double cardan homokinetic joint, Int. J. of Vehicle Design,. 33 (1):47-65.

7- Internet Web Site, www.carrilloind.com/story.htm1

8- Lo, S. H. R. and Bevan, A. (2002) Fatigue analysis of a plate-with-a-hole specimen and a truck exhaust bracket using computer-based approach, Int. Jou. Eng. Sim. (IJES), 4(2).

9- Rabb, R. (1996) Fatigue failure of a connecting rod, engineering failure analysis, 3(1):13-28.

10- Repgen, B. (2001) Optimized connecting rods to enable higher engine performance and cost reduction, SAE technical paper 980882, pp. 1-5.

11- Shigley, J. E. and Mischke, C. R. (2001) Mechanical engineering design, chapter7, McGraw-Hill, New York.

12- Whittaker, D. (2001) The competition for automotive connecting rod markets, Metal Powder Report, Vol. 56, No. 5, pp. 32-37.

 

آمار
تعداد مشاهده مقاله: 927
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 901
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.